Praktisk informasjon

Velkommen som elev ved Ski Trafikkskole - Rett Trafikkskole - Håkon Færgestad Trafikkopplæring - Høglo Trafikkskole!

Hos oss har vi som mål at våre elever skal bli best mulig rustet til å møte hverdagen i trafikken på en trygg og god måte. Gjennom vår lange erfaring og kompetanse bruker vi tett oppfølging og personlig veiledning for å gi deg en god kjøreopplæring. Skolens undervisningsplan følger lærerplan for klasse B, BE/B96, A, A1 og A2 som er fastsatt av Vegdirektoratet.

ELEVSIDE

Som elev ved trafikkskolen har du din egen side på www.tabselev.no.

Der finner du blant annet informasjon om tidspunkt for neste kjøretime, oversikt over betalinger.

UNDERVISNINGSTIDER

Ordinære kjøretimer avtales med kjørelærer eller kontoret. Oppmøte er vanligvis på trafikkskolen. Andre oppmøtested kan avtales med kjørelærer.

BESTILLING AV TIMER OG KURS

Bestilling av timer kan gjøres direkte med kjørelærer eller med kontoret.

Bestilling av trafikalt grunnkurs, trafikant i mørket og førstehjelpskurs gjøres via nettsiden vår eller direkte med kontoret. Påmeldingen er bindende.

Annen obligatorisk opplæring avtales direkte med kjørelærer.

AVBESTILLING AV TIMER OG KURS

Avbestilling av kjøretimer må skje senest kl 12 virkedagen før. Ved helligdager/helg må kjøretimen avbestilles siste virkedagen før. Timer som ikke avbestilles innen fristen må betales i sin helhet.

Avbestilling av obligatorisk opplæring og kurs må skje senest 3 virkedager før. Avbestilling som ikke er meldt innen fristen må betales i sin helhet.

Ved dokumentert sykdom som forhindrer oppmøte, må avbestilling skje snarest mulig. Sykdom må dokumenteres med legeattest.

ELEVER SOM MØTER FOR SENT TIL TIMEN

Kjørelærer venter i 15 min. Etter dette betraktes timen som ”ikke møtt” og timen går ut. Eleven må betale for timen.

TIMER SKOLEN MÅ AVBESTILLE

På grunn av sykdom, tekniske problemer o.l må vi ta forbehold om at bestilte timer må avbestilles. Det vil bli gitt beskjed i så god tid som mulig.

Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte.

BETALING

Kjøretimer betales normalt til kjørelærer umiddelbart etter timen – med kort, kontant eller Vipps. Faktura fås etter avtale.Vi tar ikke kredittkort – kun debitkort. Du kan også betale gjennom Tabselev.no. Kurs betales før oppstart. Faktura fås etter avtale.